Leuk dat je lid wil worden van Scouting Manresa!

Er zijn enkele dingen die handig zijn om te weten voordat je lid wordt van onze scouting, hieronder staan de belangrijkste punten.

word lid!

Contributie

Wij vragen maandelijks om contributie om de activiteiten die we organiseren te bekostigen. De contributie bedraagt €10,70 per maand en wordt gebruikt voor de draaiavonden en andere activiteiten die we organiseren.

Voor Hikes en kampen worden extra bijdragen gevraagd, deze zijn afgestemd op de activiteiten en bijbehoorende kosten.

*de contributie wordt elk jaar opnieuw berekend en kan dus veranderen.

Inschrijven

Voordat je ingeschreven moet worden krijgt iedereen de kans om 3 keer meer te kijken bij de speltak. Na 3 keer kijken wordt er een inschrijf formulier meegegeven, deze dient ingevuld ingeleverd te worden bij de leiding van de speltak. Zij zorgen er dan voor dat deze verwerkt wordt en de inschrijving compleet is.

Om af te spreken wanneer je kan komen kijken vragen we je om contact op te nemen met de speltak, dit kan door een mail te sturen naar de betreffende speltak. Een van de stafleden zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om een afspraak te maken, eventuele vragen te beantwoorden of te vermelden dat je op de wachtlijst komt en wat je kan verwachten.

inschrijf icoon

Bevers (4,5 – 7 jaar) – bevers@manresa.nl
Welpen (7 – 11 jaar) – welpen@manresa.nl
Scouts (11 – 15 jaar) – gv@manresa.nl
Explorers (15 – 18 jaar) – rs@manresa.nl
Roverscouts (18 – 21 jaar) – roverscouts@manresa.nl
Plusscouts (21+) – plusscouts@manresa.nl

Wachtlijsten

Het kan voorkomen dat het erg druk is binnen een van onze speltakken, om ervoor te zorgen dat de speltak niet te groot wordt houden we tussen de 20 en 30 leden binnen een speltak aan. Als vereniging geven wij de voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit, als het maximum binnen een speltak bereikt is worden nieuwe aanmeldingen op een wachtlijst geplaatst. Kinderen die het langst op de wachtlijst staan worden als eerste benaderd om eens te komen kijken.

We doen dit zodat we kunnen garanderen dat ieder kind de kans krijgt om optimaal te kunnen genieten van het scoutingspel en de persoonlijke aandacht krijgt die het verdient. Bij het aanmelden laten we je zo snel mogelijk weten of er direct plek is ofdat je op de wachtlijst komt. Zodra er dan plek vrij is nodigen we je graag uit om een keer me te doen.