Roverscouts

Roverscouts logo

Onze leden van 18 tot en met 21 jaar worden bij Scouting ‘Roverscouts’ genoemd. Wij noemen ze echter vaak nog bij de oude naam: Pivo’s. Bij de Roverscouts is er geen leiding of begeleiding, het is een zelfstandige speltak. Wel is er een Pivoadviseur, hier kan je terrecht voor advies.

De Roverscouts zijn alle leden van scouting die de leetijd van 18 t/m 21 jaar hebben. Bij de Roverscouts ben je zelf verantwoordelijk voor alles wat je doet, je krijgt de vrijheid om samen te ontdekken en op avontuur te gaan.

Elke vrijdag komen we bij elkaar tussen 20:00 en 22:00 (of later als het gezellig is), tijdens deze bijeenkomsten doen we als groep activiteiten. Wat we gaan doen, waar we het doen en hoe we het doen? Daar geven we onze eigen invulling aan.

Door het jaar heen hebben we enkele hikes en ons zomerkamp. We slapen dan vaak in tenten en verblijven redelijk primitief, tijdens deze hikes of kampen blijven we niet altijd in Nederland. Zo gaan we ook wel eens wat verder het buitenland in.

De tijd bij de Roverscouts is de laatste tijd die jij als jeugdlid bij scouting doorbrengt. Je kan ervoor kiezen om in te stromen bij een van onze stafteams of om op een andere manier betrokken te blijven bij de vereniging en bijv. bij de Plusscouts of het klusteam te gaan.

Lijkt het jou leuk om met ons mee te doen? Laat het ons dan weten via onze mail! pivos@manresa.nl