Scouts

De leden van 11 tot en met 15 jaar heten ‘ Scouts’. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden. De verschillende activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgen ervoor dat er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen.

De Scouts zijn alle leden van scouting die de leeftijd van 11 t/m 15 jaar hebben. Bij de scouts gaan we samen op avontuur en ontdekken we wat er allemaal mogelijk is met het oog op de natuur.

Elke vrijdagavond komen we bij elkaar tussen 20:00 en 22:00, tijdens deze bijeenkomsten doen we spellen, lopen we tochten en leren we verschillende technieken zoals kompasschieten, kaartlezen, vuur maken, sjorren/pionieren, koken en nog veel meer.

Buiten de draaiavonden hebben we door het jaar heen enkele hikes waarbij we een weekend weg gaan en in tenten slapen. En ons zomerkamp waarbij we een hele week weg zijn, in tenten slapen, zelf onze keukens sjorren, doen koken boven open vuur of in onze keukens en de hele week spellen doen in de open lucht.

Lijkt het jou leuk om samen met ons dit avontuur aan te gaan? Laat het ons dan weten via onze mail! gv@manresa.nl

Als er een grote drukte is kan het zijn dat er een wachtlijst is voor het aanmelden, neem voor de zekerheid contact met ons op en kom een keer kijken hoe leuk je het vindt.